Brak wyników

Dieta i przepisy

2 czerwca 2021

Wiosenna sałatka z wędzonym łososiem i awokado

71

Wyższe temperatury sprzyjają lekkim posiłkom. Sałatka to zawsze dobry pomysł. Łosoś bogaty jest w wielonienasyconych kwasy tłuszczowe. Jego regularne spożycie pozytywnie wpływa na układ krążenia - pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi, zmniejsza poziom cholesterolu, przeciwdziała chorobie wieńcowej serca.

Sprawdź jak wykonać sałatkę z łososiem w roli głównej!


Czas przygotowania: 15 min

Składniki (2 porcje):

  • mix sałat
  • 200 g wędzonego łososia
  • jedno dojrzałe awokado
  • garść pomidorków koktajlowych
  • garść orzechów nerkowca

dressing:

  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 3 łyżki musztardy miodowej
  • łyżka cytryny
  • łyżka miodu
  • sól, pieprz

Sposób wykonania:

Zacznij od wykonania dressingu. Do szklanki wlej oliwę z oliwek, dodaj musztardę, cytrynę, miód. Wszystko wymieszaj. Dopraw solą i pieprzem według uznania. Uszykuj dwa głębsze talerze. Ułóż w środku mix sałat. Pokrój pomidorki koktajlowe w kostkę. Zajmij się również awokado - przekrój na pół, obierz i pokrój. Dodaj do sałatki. Łososia ułóż w różyczki. Gotowe danie polej dressingiem i posyp orzechami.

I gotowe! Smacznego!

Przypisy